Mehmet Emin Yıldırım ile “Sinema ve Tarkovski” Seminerleri

meyfilm, 13 farklı atölyesi ve film yapım merkeziyle hizmetinizdedir. Temel Sinema Eğitimi Yaz Kursu, İleri Düzey Senaryo Atölyesi ve Film Okuma ve Sinema Kuramları Atölyesi 15- 16 Haziran 2012 tarihlerinde başlıyor. Kayıtlar devam etmektedir. Detaylı bilgi için: http://www.meyfilm.com/

“Tarkovski’nin Kullanım Kılavuzu”

Bir yönetmen, bir film yönetmeni, bir filmde yönetmen sıfatıyla varolan kişi nedir, kimdir?Sanatçı, yaptığı pratik işin basit anlamda ne olduğu önemli olmayan o koca hakikat arayışçısı (bulucusu) kimdir, nedir?

Bir film; içeriğinde taşıdığı senaryosu, görüntü teknik yönetimi, ses düzenlemeleri ve uygulayıcı oyuncuları ile oluşturulan bir kolaj mıdır, yoksa bu her birim kendi iç özütlerini kendi potalarında eriterek bir bütünün dışa çıkmasını sağlayan aracılar mıdır?

Bir film; evren- varoluş- kısaca Tanrı ile birlikte çekilebilir mi? Yoksa bu koca kozmik düzen, yönetmeni bir aracı olarak kullanarak kendi filmini mi çekmektedir?

Sinema sanatı en sade bakış açısıyla nedir, kimdir, nereye evrimleşmektedir?

Soru sormadan yola çıkmayalım. Ama ne zaman duracağız! Sorularımız bitecek mi?

Madem derdiniz Tarkovski’ye kadar ulaşmış o zaman aslında her sorunun yeni bir sorunun kıvılcımı olduğunu biliyor olmalısınız!

Eeee…

Tarkovski:

İsmini samimiyetimden dolayı uzatıp yazmadığım hıristiyan kültürünün güzide sanatçısı.

Sinema dünyasına (evrene) kuantlar boyutunda yön vermiş büyük usta.

Sinema eseri ortaya koyduğu için, yani bir yönetmen olduğu için değil bir marangoz da olsa kendi hakikatinin peşinde bir ömür tüketmeyi göze almış olduğu için; güzel insan.

Gelin biraz keşife çıkalım?

Bırakın zihninizi kurcalayan, tam olarak nereye ulaştığı belli olmayan işe yaramaz kavramlarınızı. Bırakın entelektüel yeleklerinizi. Bırakın sonu gelmeyen sol lob aktivasyonu detaycılığı. Tüme varmaya gidiyoruz, tümden gelerek…

Neden mi?

Çünkü; bir sinema filmi; hem biçim, hem de içeriğiyle bir tüm- bütündür. Parçalara ayrılamaz. Ve ancak bir bütün; bütünün kendisi olarak deneyimlenebilir.

Bakın anlamdırılabilir ya da kavranabilir demiyorum. Çünkü sinema bir anlamdırma, yeniden kavrama operasyonu değildir! Bu araçlar terkedilmesi gereken öncül yöntemlerdir; kişisel yolculuklarda…

Deneyimlenebilir diyorum ama bir süreç olarak olarak da değil; 1+1=1 olarak Tarkovski’nin Nostalgia’sındaki gibi.

Kendisinin kendisi olarak diyorum yani…

Tarkovski’yi nerede okumuş, nerede duymuş, nerede üzerine çalışmış, nerede görmüş olursanız olun buyrun gelin.

Tarkovski izlemiş olmak yetmez. Tarkovski izlemiş ve okumuş olmak yetmez. Tarkovski izlemiş, okumuş, üzerine yazmış, üstüne film yapmış bir yönetmen olmak da yetmez.

Tarkovski izlemiş, okumuş, yazmış, üstüne Tarkovski gibi “ilkeleriyle” film yapmış bir özdeş gerek size. Onun gibi korkmadan, kendi “ilkelerini” evrenle birlikte harekete geçirmiş bir özdeş gerek size.

Kısaca Tarkovski gerek size…

Aslında; Tarkovski’den de geçmiş eski bir özdeş gerek size…

Yoksa merkezinden kopamadığın bir çemberinin yarıçapını nasıl tanımlarsın, olacak iş mi? Değil mi?

Gelin Tarkovski’nin özdeşi olun. Hiç yaşamadığınız bir deneyimi tadın. Dışarıda kalmış felsefi yorumlarla değil, alakasız edebi benzetmelerle değil, sorgulanmadan kullanılan dini yorumlarla değil, gelin kendisiyle izleyin Tarkovski’yi.

Gelin özdeş olun, özdeşten kurtulup siz- sen- ben olun.

Gelin ilk önce Tarkovski, sonra kendiniz olun…

Gelin sinema olun.

Var mı sorusu olan?

Mehmet Emin Yıldırım ile “Sinema ve Tarkovski” Seminerleri

Atölye Tarihi:  http://www.meyfilm.com/

Uygulamalı Ders Saati: 45 Saat

Takvim: Hafta İçi Üç Gün 3 Saat (Gece ve Gündüz)

Hafta Sonu 4 Saat (Gündüz)

* Atölye öğrencilerine ve eğitmene uygun olmak koşuluyla ders programı yeniden düzenlenebilir.

Atölye Genel İçeriği: 

Tarkovski ve Din
Tarkovski ve Metafizik
Sinema ve Din (Metodolojisi ile İslam Tasavvufu Yaklaşımı)
Sinema ve Zaman
Zamansızlık Disiplini ve Kuant Dünyası
Sinema ve Mekan
Sinemada Mekansızlık Algısı
Sinema ve Görsel, İşitsel Deneyim
Sinema ve Oyunculuk (Stanislavski Yöntemi ve Tarkovski Eleştirisi)
Sinema Filmlerinde Görüntü Birimlerinin Analizi
Ses Birimlerinin Sinema Üzerine Direkt Etkileri
Sinema ve Montaj
Sinema ve Sanat (Müzik, Mimari, Resim, Heykel- İçerik ve Biçim Ayrışması)
Sinemada Montaj ve Sergey Eisenstein
Sinemada Montaj ve Andrei Tarkovski
Sinemada Montaj ve İnsani Duygu- Jean-Luc Godard- Robert Bresson
Sinema ve Filosofya- Zihin Felsefesi
Tarkovski- Ingmar Bergman- Robert Bresson- Michelangelo Antonioni Benzerlik ve Farklılıkları
Tarkovski ve Türk Sineması
Tarkovski ve Yeni Türk Sineması Ekolü (Pratik Örnekler)
Tarkovski- Semih Kaplanoğlu- Nuri Bilge Ceylan – Zeki Demirkubuz- Reha Erdem Benzerlik ve Farklılıkları
Tarkovski ve Mit- Kültür- Toplu Bilinçaltı
Tarkovski ve Mehmet Emin Yıldırım (Hıristiyan ve Müslüman Kültür Farklılıkları)
Sinema, Sanat ve Hakikat Problemi
Sinema ve Otör Yönetmenin Bireysel İlkesi

Ders İçeriği Taslağı:

3 Saat: Tanışma, Tarkovski ve Din, Tarkovski ve Metafizik, Tarkovski ve Din Metodolojisi

3 Saat: Tarkovski’nin Kısa Metraj ve Orta Metraj Filmlerinin İncelenmesi

Ubiitsy- Katiller (1958) (Tarkovski 26 Yaşında)

Segodnya uvolneniya ne budet- Bugün Mevzilerimizi Terketmeyeceğiz- (1959)

Katok i skripka- Keman ve Yol Silindiri- (1960)

5 Saat: Tarkovski’nin İlk Uzun Metraj Filmi – Ivanovo detstvo- (Ivan’ın Çocukluğu) İncelenmesi

5 Saat: Tarkovski’nin İkinci Uzun Metraj Filmi- Andrey Rublyov- (Andrei Rublev) İncelenmesi

5 Saat: Tarkovski’nin Üçüncü Uzun Metraj Filmi- Solyaris (Solaris) İncelenmesi

5 Saat: Tarkovski’nin Dördüncü Uzun Metraj Filmi- Zerkalo (Ayna) İncelenmesi

5 Saat: Tarkovski’nin Beşinci Uzun Metraj Filmi- Stalker (İz Sürücü) İncelenmesi

5 Saat: Tarkovski’nin Altıncı Uzun Metraj Filmi- Nostalghia (Nostalji) İncelenmesi

5 Saat: Tarkovski’nin Son Filmi- Offret -(Kurban) İncelenmesi

4 Saat: Tarkovski Filmlerinin Son Değerlendirmeleri ve Filmlerin Yeni Bir Film Yapımına Yöntem Sağlayacak Pratik Sürecinin İncelenmesi

* Ders içeriği eğitmen ve öğrencilerin uzlaşması halinde öncelik sırasına göre yeniden düzenlenebilir.

Derslik Adresi:

Abide- i Hürriyet Cad. Günaydın Apt. No: 34 Kat:2 Daire No: 5 (Aselsan, Şişli Polis Merkezi Amirliği Karşısı)

Osmanbey- Şişli/ İstanbul

Ön Başvuru ve Detaylı Bilgi İçin:

0505 8513051- 0535 5607194

http://www.facebook.com/parasinema (Mehmet Emin Yıldırım)

http://www.facebook.com/ (Mertkan Arat)

* Mehmet Emin Yıldırım’ın özgeçmişi, yazı ve filmleri için:

https://mehmeteminyildirim.wordpress.com/
http://paranormal-olaylar.blogspot.com/
http://www.sineyaz.com/blog/

* Kontenjan; özel ders mahiyetinde gerçekleşek dersler için ciddi anlamda sınırlıdır.

* Etkinlik ücretlidir…

Reklamlar

1 thought on “Mehmet Emin Yıldırım ile “Sinema ve Tarkovski” Seminerleri”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s