Mehmet Emin Yıldırım ile “Film Yapım ve Yönetmenlik Atölyesi”

meyfilm, 13 farklı atölyesi ve film yapım merkeziyle hizmetinizdedir. Temel Sinema Eğitimi Yaz Kursu, İleri Düzey Senaryo Atölyesi ve Film Okuma ve Sinema Kuramları Atölyesi 15- 16 Haziran 2012 tarihlerinde başlıyor. Kayıtlar devam etmektedir. Detaylı bilgi için: http://www.meyfilm.com/

“Sen Neysen Sinema O’dur.”

Derdin ne?

Neden film yapmak istiyorsun?

Resim yapabilirsin mesela. Alırsın eline fırçanı, bir kare- dikdörtgen- üçgen alan bulursun üstüne çizebilecek, kafana göre sağa- sola, aşağı- yukarı hareket ettirirsin ellerini.

Olmadı mı? Yeteneksiz misin? Yoksa çizmek yeterli değil mi? Fırçan; düşüncelerine ulaşmakta zorluk mu çekiyor bu günlerde!

Kitap yazabilirsin mesela. Kalemin, daktilon, klavyen varsa işin tamamdır. Sadece iki nokta arasında hareket etmiş olman yeterlidir. A’dan B’ye geçmiş olman bir kitap yazman için yeterli bir içerik oluşturmuştur sana.

Olmadı mı? Onu da mı yapamıyorsun? Yoksa kelimeler kafandaki anları anlatırken çok mu abartıyorlar kendilerini. Çok mu konuşmak zorunda kalıyorsun…

Neden arkadaş?

Hobi olsun, spor olsun, yeni arkadaşlıklar olsun, vakit dolsun mu diyorsun.

Evet bunlar oluyor buralarda. İyi dostluklar, entelektüel birikim, iyi bir çevre, iş imkanları. Hepsi var bu atölyede…

Yoksa…

Sinemacı olmak için her şeyden vazgeçtim mi diyorsun? Karımdan, işimden ayrıldım. Hırslıyım, yetenekliyim, imkan olsa tepeye vururum ben bu sinemayı mı diyorsun!

Evet bunlar da gerekli senin için. Azim, hırs, yetenek, imkan, merak. Ama şunu merak etme sakın; her türlü eksiğini artıya dönüştürebilecek tecrübede insanlar ile tanışacaksın buralarda…

Cidden son kez soruyorum, derdin ne arkadaş?

Daha ötesine; Bresson’un, Bergman’ın, Antonioni’nin, Tarkovski’nin üstüne çıkmalıyım mı diyorsun. Kubrick’ten, Nolan’dan, Aranofsky’den, Welles’den daha iyiyim mi diyorsun yoksa. Onlardan daha iyi olduğunu mu ispat etmeye çalışıyorsun yapacağın filmlerinle…

Yoksa; Çağan Irmak’tan, Reha Erdem’den, Yavuz Turgul’dan, Kaplanoğlu’ndan, Bilge Ceylan’dan mı kıskanıyorsun Türk Sinemasını?

Doğrudur…

Biçimsel olarak ilerlemen için, kendi biçimini oluşturman için aslında, sinemanın asırlık teorisini doruğuna ulaştırman için yani; rekabete, kendine güvene, ego tatminine ve birazcık da kopya çekmeye ihtiyacın var.

Bu kadar mı? Egonu mu tatmin edeceksin sadece…

Yoksa; o kafandaki düşünceler sığmaz mı oldu kafatasına. Anlatmak zorunda olduğun şeyler mi var? Anlatmazsan bu kozmik düzenin sendeye uğrayacağını mı düşünüyorsun. Evren ile birlikte yaratmak mı derdindesin. Mükemmel olmak için değil, ego tatmini için değil yani bir bütün olmak için mi yapıyorsun bunları.

Yaratmak bir elzem mi oldu artık senin için!

Koca bir bütün, bölünemez, ayrılamaz olmak mı istiyorsun!

Yoksa hiç derdin yok mu, bıraktın mı sessizliğe benliğini…

Seç birini arkadaş ve harekete geç!

Gel yarat ve artık istemekten vazgeç!

Enerjini boş yere harcamayı bırak!

Gel yarat ve dedikodudan, sonu gelmez trafik karmaşasından, her gün kafanda patronunu öldürmekten, sokakta boş yere vakit harcamaktan, karınla tartışmaktan, kendini ıskalamaktan vazgeç.

Gel yaratalım ve sanatçı olalım arkadaş…

Gel bir bütün olalım arkadaş…

Bence en güzel sinema yapma yöntemi budur.

Bence; sinema yapmak için en güzel metot; kendin olmak yani sinemanın kendisi olmaktır…

Mehmet Emin Yıldırım ile ” Film Yapım ve Yönetmenlik Atölyesi”

Atölye Tarihi İçin: http://www.meyfilm.com/

Uygulamalı Ders Saati: 60 Saat + 25 Saat (İsteğe Dayalı) (Detaylı Film Analizleri)

Takvim: Hafta İçi Üç Gün 3 Saat (Gece ve Gündüz)

Hafta Sonu 4 Saat (Gündüz)

* Atölye öğrencilerine ve eğitmene uygun olmak koşuluyla program yeniden düzenlenebilir.

Mehmet Emin Yıldırım ile “Film Yapımı ve Yönetmenlik Atölyesi” Detaylı Ders İçeriği

  1. Hafta
  • Sinema” Kavramının Öznitelikleri
  • Sinemanın Diğer Sanat Dalları İle Olan Dolaylı, Dolaysız İlişkilerinin İncelenmesi
  • Sanat- Bilim, Sanat- Felsefe, Sanat- Din İlişkileri
  • Sinemanın Etimolojik Kökenlerinin İncelenmesi
  • Atölyenin Genel İçeriğinin Konuşulması ve İleriye Yönelik Tartışılması
  • İMDB TOP 250 Listesinde 1. Sırada Bulunan Frank Darabont imzalı Shawshank Redemption (Esaretin Bedeli) Filminin Detaylı Analizi ve Ana Akım Sinemasının Dinamiklerini Belirleme
  • Sinemanın Ana Akımı (Main Stream) Kabul Edilen Hollywood Sinemasının Bir “Dil” Olarak Sınırlarının Belirlenmesi
  • Hollywood Estetiğinin Gündelik Hayatımıza Olan Dolaylı Etkileri
  1. ve 3. Hafta
  • Anlatı, Öyküleme (Narrative) Kavramının İncelenmesi
    • Drama- Dram Sanatı- Dramatik Anlatı
    • İki Temel Anlatım Formu Olarak Epik ve Dramatik Anlatının İncelenmesi
    • İki Farklı Kavram Olarak Öykü ve Olay Örgüsü Dinamiklerinin İncelenmesi
    • Antik Yunan Toplumu ve Epos, Logos, Mitos Kavramlarının İncelenmesi
    • Mimetik ve Diegetik Anlatımın Sosyolojik Açıdan İncelenmesi
    • Mimetik Anlatının Temellerinin İncelenmesi
      • Mimetik Büyü Törenleri
      • Dionisos Şenlikleri ve Homojen- Heterojen Antik Yunan Toplumu İlişkisi
      • Aiskhülos, Sofakles, Evrüpides ve Dramatik Anlatımın Oluşum Süreci
      • Dramatik Geleneğin Hollywood Sinemasına Dolaylı Etkileri
        • Karakter, Çelişki, Olay- Olgu ve Edim İlişkisi
        • Aristotales ve Poetik Sınırlamalar
        • Fransız Edebiyatçılarının Üç Birlik Kanunu
  • Hollywood Sineması ve Özdeşleşme Türlerinin Belirlenmesi
  • Kamera ve Duygudaşlık- Birincil Özdeşleşme
  • Kamera ve Zihinsel Katılım- İkincil Özdeşleşme
    • Karakter ve Eylem Özdeşleşmeleri
  • David Griffith ve Hollywood Sineması Dilinin Özdeş Kurma Yöntemlerini Belirleme
    • Plan Uyuşumları
    • Jest (Devinim) Uyuşumları
    • Eylem Uyuşumları
  • David Griffith ve Way Down East (Doğu Yolu) Filminin İncelenmesi
  • John Ford ve Stagecoach (Posta Arabası) Filminin İncelenmesi
  • Hollywood Sinemasının “Dil” Sınırlarını Zorlayan Yönetmenlerin ve Filmlerin İncelenmesi
    • Orson Welles ve Citizen Kane (Yurttaş Kane) Filminin İncelenmesi
    • Stanley Kubrick ve Full Metal Jacket Filminin İncelenmesi
    • Christopher Nolan ve Inception (Başlangıç) Filminin İncelenmesi

3. ve 4. Hafta

  • Görsel Fikir Nedir?
  • Edebi Fikir ve Görsel Fikir Farklılıkları Nelerdir?
    • Edebi Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
      • Senaryo Yazımın Temel Prensipleri
      • Öyküleme ve Anlatı Teknikleri
      • Sinema ve Edebiyat Benzeşkesi
      • Olay ve Durum (Hal) Sineması
  • Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
    • Klasik Akım (Main Stream) Filmleri ve Yönetmenleri
    • David Fincher’in Se7en Filminin İncelenmesi
  • Minimal Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
    • Durum Öyküleri (Anton Cehov, Maksim Gorki, Ernest Hemingway)
    • Durum Öykülerinin Görsel Aktarımı
    • Minimal Olay Örgülü Film Yönetmenleri
    • Nuri Bilge Ceylan’ın Bir Zamanlar Anadolu’da (Once Upon a Time in Anatolia) Filminin İncelenmesi
  • Olay Örgüsüz Öyküleme Tekniği
    • Kolaj Filmler
    • Görsel Taslak Üzerinden Anlatı
    • Olay Örgüsüz Filmler ve Yönetmenleri
    • Jean Luc- Godard’ın A bout de Souffle (Serseri Aşıklar) Filminin İncelenmesi
  • Görsel Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
    • Senaryosuz Film
    • Durum ve Olay Öykülerinin Aşkınlığı
    • Görsel Biçimleme; Metafor, İmge ve Simge Aşamaları
    • Görsel Düşünce+ Görsel Sinema Fikri Uygulaması
  • Senaryo Yazımı
    • Edebi Fikrin Görsel Fikre Aşkınlanması
    • Klasik Senaryo Yazım Disiplini
      • Film Fikri
      • Sinopsis
      • Öyküleme
      • Geliştirim Aşaması
      • Olay Örgülü Öyküleme
      • Tretman
      • Sıralı Tretman
      • Senaryo Oluşumu
      • Olay Örgülü Öyküleme ve Durum Hikayelerinin Karakterleri
      • Diyalog Yazımı
      • Uzun Metraj ve Kısa Metraj Film Senaryosu Farklılıkları
      • Önemli Örnekler ile Uzun Metraj Film İncelemeleri
  • Senaryonun Görsel Vizyonu
    • Mizansen Kurgulama
    • Sahne Sanatları ve Kompozisyon İlişkisi
    • Senaryo Dışında Film Karakteri Yaratımı

4. ve 5. Hafta

  • Görüntü Yönetimi ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
  • Teknik Görüntülerin Geçmişi
  • Film (Pelikül) ve Video Ayrımı
  • Video Nedir?
    • Aspect Ratio (Görüntü Oranı)
    • Interlaced ve Progressive Kavramları
    • Sample Rate ve Bit Depth Kavramları
    • Sayısal Video Kameranın İncelenmesi
    • Mercek, Film (CCD, Cmos), Vizör ve Vtr Kavramları
  • Görüntü Ayarları ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Çalışmalar
    • Netlik (Focus)
    • Pozlama (Exposure)
    • Beyaz Ayarı (White Balance)
    • Shutter Speed (Örtücü Hızı)
    • Optik ve Dijital Zoom
  • Merceklerin Detaylı İncelenmesi ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler
    • Odak Uzaklığı ve Netlik
    • Filtre Çapı ve Işık Geçirgenliği
    • Alan Derinliği ve Estetik Sonuçları
    • Perspektif Kavramı
  • Kamera Desteklerinin İncelenmesi
    • Tripod
    • Dolly (Şaryo)
    • Crane
    • Jib Arm (Jimmy Jib)
    • Steadicam
    • Cable Cam, Fly Cam
  • Kamera Hareketleri ve Estetik Sonuçları
    • Pan
    • Tilt
    • Dolly İn- Out
    • Track Right- Left
    • Zoom
  • Fotografik Kavramların İncelenmesi ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler
    • Nokta, Ton, Çizgi, Şekil, Doku, Form, Hareket Kavramları
    • Kontrast ve Renk
    • Simetrik ve Asimetrik Denge
    • Kamera Ölçekleri
    • Altın Oran, Bakış ve Baş Boşlukları
  1. ve 6. Hafta
  • Işık Yönlendirme Araçları ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
  • Işığın Psikolojik Etkileri
  • Temel Aydınlatma Teoremi ve Uygulaması
    • Spot Işığı
    • Bölgesel Işık
    • Arka Işıklar
  • Işık Ekipmanları
  • Işık Kavramları
  • Contre Jour
  • Siluet ve Cameo
  • Yanal, Ters, Cephe Işıkları
  • Rembrand, Van Gogh, Salvador Dali Resimlerinin Işık Kavramları Üzerinden Değerlendirilmesi
  • Ses Kontrol Araçları ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
  • Işık Şiddeti ve Dalga Boyu İlişkisi (Bas ve Tiz Sesler)
  • Mikrofonlar ve Yapıları
    • Yoğunlaştırıcı ve Dinamik Mikrofonlar
    • Bi- Directional, Uni- Directional ve Cardioid Mikrofonlar
  • Mikrofon Aksesuarları
    • Windjammer
    • Boom Pole
    • DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler (Kamera Üstü Mikrofon)
    • Zoom Handy H4n ve Diğer Uygun Fiyatlı Mikrofonların İncelenmesi
  1. ve 7. Hafta
  • Kurgu Dinamiği ve Montaj Uygulamaları
    • Edius V. 6.01 Üzerinden Pratik Örnekler
    • Temel Kurgu Kavramları
      • Cut
      • Dissolve
      • Jump Cut
      • Fade in- Out
      • Fade to …
      • Temel Kurgu Kuralları (Dramatik Kurgu)
  • Kurgu Tekniği ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
  • Eisenstein, Eski Rus Sineması ve Matematiksel Montaj (Meyerhold, Pudovkin, Kuleşov, Dovjenko)
  • Griffith ve Dramatik Montaj (John Ford, Orson Welles, Alfred Hitchcock)
  • İtalyan Yeni Gerçekçiliği ve Sosyal Montaj ( Vittoria De Sica, Roberto Rossellini)
  • Avant- Garde, Yeni Dalga Akımı ve Oyuncu Montajı ( Jean- Luc Godard, Robert Bresson)
  • Yakın Rus Sineması ve Sanatçı Montajı (Andrei Tarkovski, Alexander Sokurov, Sergei Paradjanov)
  • Yeni Türk Sineması ve Ses Montajı ( Semih Kaplanoğlu, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz)
  1. ve 8. Hafta
  • Öğrenilen Tüm Kavramlar Üzerinden Holyywood Sinemasının Sınırların Aşılması
    • Özdeşleşme ve Yadsıma Gelenekleri
    • Brecht Estetiği
    • Brecht Estetiğinin Hollywood Sineması Dili Üzerinde Uygulanması
  • Kameraya Bakma İle Seyirciyi Yadsıma
  • Jump Cut Geçişleri İle Seyirciyi Yadsıma
  • Uzun Tutulan Planlar İle Seyirci Yadsıma
  • Minimal Olay Örgüsü Yardımı İle Seyirciyi Yadsıma
  • Oyuncunun Doğal Oyunculuğu İle Seyirciyi Yadsıma
  • Set Ortamının Dışına Çıkarak Seyirciyi Yadsıma
  • Robert Bresson ve L’argent (Para) Filminin İncelenmesi
  • Sergey Eisenstein ve Potemkin Zırhlısı Filminin İncelenmesi
  • Jean Luc- Godard ve Serseri Aşıklar (A bout de Souffle) Filminin İncelenmesi
  • Steven Soderbergh ve Contagion (Salgın) Filminin İncelenmesi

8. Hafta Sonunda Geriye Kalan 20-25 Saatlik Süreçte Öğrencilerin İsteğine Göre;

  • Bir Kısa Metrajlı Film Çekilecek,
  • Dünya Sinemasının 5 Önemli Filminin Detaylı Analizi Yapılacaktır.

Son 20 Saatlik Ders:

  • Kısa Film Üzerinden Pratik Deneyimler
  • Ekip Oluşturulması ve Ön Hazırlık
  • Senaryo Yazımı, Seçimi
  • İç ve Dış Çekim Prodüksiyonu
  • Edius, Adobe Primiere, Ulead Video Editor ile Kısa Filmin Montajının Yapılması
  • Çıktı Dosyaların Festivallere Gönderim Aşamasının Detayları
  • Detaylı Film Analizleri(Filmleri Öğrenciler Seçebilir)
  • Robert Bresson ve Rastgele Baltazar Detaylı İncelenmesi
  • Vittoria De Sica ve Bisiklet Hırsızları Detaylı İncelenmesi
  • Stanley Kubrick ve Otomatik Portakal Detaylı İncelenmesi
  • Andrei Tarkovski ve Kurban (Offret) Detaylı İncelenmesi
  • Bela Tarr ve Turin Horse (Torino Atı) Detalı İnceleme

*Ders içeriği eğitmen ve öğrencilerin uzlaşması halinde öncelik sırasına göre yeniden düzenlenebilir.

Derslik Adresi:

Abide- i Hürriyet Cad. Günaydın Apt. No: 34 (Aselsan, Şişli Polis Merkezi Amirliği Karşısı)

Osmanbey- Şişli/ İstanbul

Ön Başvuru ve Detaylı Bilgi İçin:

0505 8513051- 0535 5607194

http://www.facebook.com/parasinema (Mehmet Emin Yıldırım)

http://www.facebook.com/ (Mertkan Arat)

* Mehmet Emin Yıldırım’ın özgeçmişi, yazı ve filmleri için:

https://mehmeteminyildirim.wordpress.com/
http://paranormal-olaylar.blogspot.com/
http://www.sineyaz.com/blog/

Kontenjan; özel ders mahiyetinde gerçekleşek dersler için ciddi anlamda sınırlıdır.

*Etkinlik ücretlidir…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s