Etiketler

, , , , , ,

Tanıtım Filmi FiyatlarıTanıtım Filmi Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Tanıtım filmi fiyatları, genellikle kullanılan ekipman ve teknik araç cinsine ve kısmi anlamda ekip çalışanlarının kaşesine göre değişmektedir. Hacivad ve iştirakimiz meyfilm olarak biz; tanıtım filmi fiyatları belirlenmesini çalışma günü ve hizmet sürecine göre düzenlemekteyiz. Bu düzenlemeyi uygulamamızın haklı nedeni dijital kameraların taban fiyatlarının çok hızlı değişiyor olması.  ve dijital devrim tarafından ele geçirilmiş olmamızdır.

Tanıtım Filmi Nasıl Olmalı

Tanıtım filmi nasıl olmalı sorusuna kesin bir cevap verebilmek çok zor. Çünkü tanıtım filmi yapılacak marka, firma, ürün ya da hizmetin hangi özelliklerinin öne çıkartılması gerekiyorsa işin bütçesi ona göre düzenlenmelidir. Tanıtım filmi çalışmaları özgün video içerikler sağladığı için bir firma için elzem teşkil etmektedir. Bu vidyo içerikler kurumun kendi kendisi hakkında yazdığı 20.000 sayfalık seo makale çalışmasından bile kuvvetli olabilmektedir.

Daha önce çok kez söylediğim gibi reklam ve tanıtım çalışmalarında, filmin üretimi, yani çekimi en kolay aşamadır, bir çok firma bu işi rahatlıkla yapabilmektedirler; lakin klasik tanıtım filmleri özgün vidyo içerik sağlamalarına rağmen ilgi görmemektedirler. Bir fabrikanın kendi araç, gereç ve makine teçhizatını göstermek istemesi çok doğaldır, bu alanda çok fazla yaratıcılık sağlanamayabilir; ama film kurgusu, müzik seçimi, seslendirmenin ses tonu gibi detaylar klasik olmak zorunda olunmayan, özgün, yaratıcı süreçleri içinde saklamaktadırlar.

Vidyo alanındaki reklam çalışmalarının asıl amacı, reklam verenin reklam hedef kitlesine reklamını izletmesi değildir, daha da fazlası, hedef kitlenin reklam videosunu paylaşmasını sağlamaktır. Ancak bu sayede reklam vidyosu, vidyo içerik bazlı çalışmanın kuvvetini ortaya çıkartabilir.

Tanıtım Filmi Fiyatlarını Etkileyen Temel Faktörler

Hacivad olarak biz çekim çalışma sürecine, aslına bakarsanız hizmetin kendisne odaklıyız demiştim. 4K kameralara hızlı ulaşılabilmesi ve gün geçtikçe düşen maliyetleri film çalışmalarının bütçelerini düşürmüştür doğru; ama hizmet kalite anlayışı halen geçerliliğini korumaktadır.

Etkenler

  • Kamera Seçimi- Eskisi Kadar Geçerli Değil (Red, Alexxa, Alexxa Mini, Black Magic hariç)
  • Çalışma Gün Sayısı- Hizmet Kalitesi (Projenin Büyüklüğüne Göre Değişmektedir)
  • Özel Yönetmen, Görüntü Yönetmeni, Sanat Yönetmeni İsteği (Kaşe, kişi markalaşmasına göre değişmektedir.)
  • Fransızca, İngilizce, Türkçe, Arapça Seslendirme İsteği ve Seslendirmen Tercihi
  • Animasyon, Efekt ve 2D-3D Çalışmaları

Temel Fiyat Aralığı

Hizmet kalitesinin çok önemli olduğu tanıtım filmi çekimi alanında ortalama fiyatlar yukarıdaki kıstaslara göre 5.000-30.0000 arası değişebilmektedir. Ama en azından 80 tane film çekmiş bir yönetmen olarak söyleyebilirim ki bütçe konusu bu alanda her zaman ikinci planda tutulmalıdır. En önemlisi firma- ajans uyumunun sağlanabilmesi ve marka vizyon ve misyon dairesi içinde samimi bir iletişimin kurulabilmesidir.

