Etiketler

, , , , ,

Profesyonel Fotoğraf Çekimi Yapılmalı mı!Firmalar Fotoğraf Çekimi Yaptırmalı mı? sorusuna doğal olarak profesyonel çekim tekniklerini anlatarak cevap vermeyeceğim. Bu yazımızda, profesyonel fotoğraf çekimi yaptırmak isteyen firmalar için bir kılavuz hazırlamak niyetindeyim.

Fotoğraf çekimi bir firma için önemli midir? Vidyo içerik bazlı çalışmalar mı tercih edilmeli yoksa durağan, anlık iletiler ulaştıran fotoğraf- imaj çalışmaları mı?

Bu sorulara odaklanacağız.

Hareketli Fotoğraflar

Firmalar için video çekimi, genel anlamıyla film çekimi, fps ayarları özel olarak değiştirilmemiş ise saniyede 24 fotoğrafın- imgenin art arda birbirini takip etmesi ile oluşurlar. Bu anlamda bir firmanın kendisini tanıtmak için video içeriklere, yani kurumsal tanıtım filmi çekimlerine güvenmesi daha güçlü bir yoldur. En azından fotoğraf çekimi ve imaj hazırlanması sürecine dahil olmayan bir özellik olarak arama motorları ağlarına firmamız için çok daha fazla özgün içerik göndermiş oluyoruz. (Bir saniye için 23 fotoğraf fazlası)

Arama motorları özgün içeriklere her zaman çok önem vermişlerdir. (ör:bing)

O zaman bir firma kendini fotoğraf çekimi ile anlatmak, kendi ürün ve hizmetlerini imajlar vasıtasıyla sunmak yerine vidyo çalışmalara odaklansa daha iyi olur diyebilir miyiz! Küçük bir karşılaştırma yapalım;

  • İzleyici açısından iki projelenmiş sıkıcı işten (fotoğraf veya vidyo çalışması) , vidyo çalışması her zaman daha az sıkıcı olacaktır.
  • Metin çalışmaları güç kaybı yaşıyor olduğuna göre imaj çalışması daha az ilgi çekecektir. Çünkü imaj (afiş, banner, katalog) çalışmalarında içerik metin ile aktarılır.
  • Vidyo izleme yeni kuşak hedef kitlemizin olmazsa olmazlarındandır.
  • Vidyo çekimi elden ele dolaşamaz, çünkü baskı gücü yoktur, fazlasıyla dijitaldir.
  • Vidyo çekim süreci fotoğrafa oranla çok daha zahmetlidir.
  • Vidyo çekim işi fotoğraf çekim işine göre daha fazla uzmanlık ister.
  • Vidyo çekim ve sonrasındaki montaj işlemi çok daha maliyetlidir.

Profesyonel Fotoğraf Çekimi vs Kurumsal Tanıtım Filmi

O zaman ne yapmalıyız? Vidyo ağırlıklı çalışmalara önem vermemiz ve yükselen trendi bir şekilde takip etmemiz çok önemli. Yaptığımız reklam ve tanıtım çalışmalarının hazırlanma sürecinden çok, paylaşım stratejilerinin önemli olduğu bu dönemde vidyo içerik üretimine ciddi bir şekilde yüklenmeliyiz.

Duruma bir de şöyle bakarsak; şu an internet depo hacmini metin içerikler kaplıyor, herhangi bir anahtar kelimeyle ilgili bir fotoğraf ya da vidyo çalışmasını bulamazsak bile onunla ilgili bir metni kesinlikle bulabiliyoruz. Bu durumda yeni üretilen içeriğinin değeri her zaman yer edinmiş içerikten daha önemli olacaktır.

Firmalar için Fotoğraf Çekimi Bitti Mi?

Nasıl metin çalışmalar bitmediyse, fotoğraf da bu anlamda bitmeyecektir. Ama fotoğrafın gittikçe önem kaybettiği kesin. Lakin vidyo hazırlamanın çok yoğun bir yaratıcılık istediği düşünüldüğünde; bir firmanın hem metin, hem fotoğraf- imaj hem de vidyo çalışmalarını entegre olarak kullanmasının maddi ve manevi anlamda kendisini yararına olacağı taraftarıyız. Çünkü tekrarlayan biçim, örneğin sosyal medya fotoğrafçılığı, hem hedef kitleyi statik bir duruma hem de arama motoru (seo/ sem)  yapay zekasını kandırmaya yönelik bir çalışma olarak algılanacaktır.

Selamatle, karagözlerim.

Reklamlar