Etiketler

, , , , , ,

Tanıtım Filmi Çekimi AşamalarıTanıtım Filmi Çekimi Aşamaları

Tanıtım filmi; aklımıza ani gelen bir fikri, bir ürünü ya da hizmeti doğru hedef kitleye, doğru zamanda ulaşabilmek adına vidyo içerik kullanarak tanıtmak, sunmak demektir. Bu anlamda, tanıtım filmi çekimi aşamaları anlatılmak istenen fikir, ürün ya da hizmete  göre değişebilmektedir. Mesela Kurumsal Tanıtım Filmi ile Animasyon Reklam Filmi (bu da bir tanıtım filmidir) farklı hedef kitlelere farklı yöntemlerle ulaşma çabasıdır.

Tanıtım filmi çekimi yapılırken ya da masaüstü kurgu vidyo hazırlanırken dikkat edilmesi gereken en önemli şey firmanın hedeflediği ticari kesim ve güncel vidyo hazırlama trendleri, içerik hazırlama stratejileridir.

Kurumsal Tanıtım Filmi vs Animasyon Reklam

Kurumsal Tanıtım Filmi, temel olarak, kurumsallaşmış bir firmanın kendi iç dinamiklerini kendi müşteri kitlesine anlatması demektir. Lakin çok kez de söylediğimiz gibi; içinde bulunduğumuz dijital devrimden dolayı hedef kitle sapmaları çok yoğun,  hatta ciddi bir markalaşma prosesi düşünüldüğünde kurumsal bir firmanın hedef kitlesi artık tüm global web ağıyla örülü çılgın bir dünya.

Son dönem vidyo trendleri göz önüne alındığında öne çıkan 2 önemli ipucu yakalayabiliyoruz. Birincisi animasyon reklam çalışmaları, ikincisi ise özgün bir içerikle hazırlanmış infografik filmler. Biz hacivad.com olarak yoğun olarak animasyon reklam filmi ve infografik film üretmekteyiz. Hem de bu işleri azımsanmayacak derecede kurumlaşmış, kurumsallaşmış firmalara yapıyoruz. Örneğin İstanbul Üniversitesi’nin Animasyon Reklam Filmi çalışmasını biz yaptık.

Bu yüzden her firmanın, klasik video çekim tanıtım filmi hazırlama çalışmaları yapmadan önce yeni vidyo trendleri takip etmesi ve bunları iyi analiz etmesi çok önemli.

Klasik Kurumsal Tanıtım Filmi Çekim Aşamaları

  • Tanışma Toplantısı
  • Hedef Kitleye Göre İçerik Hazırlama
  • Prodüksiyon Sürecinin Başlatılması
  • Gün Belirleme
  • Tanıtım Filmi Çekimi
  • Havadan Çekim (Fabrikalar İçin- Geniş Alana Sahip Firmalar İçin)
  • Seslendirme Metninin Hazırlanması
  • Seslendirme Metninin Revize Edilmesi
  • Ham Tanıtım Filmi Kaba Kurgusu
  • Müşteri Firma Revizeleri
  • Montaj Çalışması Renk Düzenlemesi ve Profesyonel Seslendirme
  • Hd, 4K Vidyo Çıktı Alımı
  • Google+, Vimeo, YouTube ve Sosyal Medya Paylaşımları

Derinlikli bakabilirsek eğer, tanıtım filmi çekiminden ziyade tanıtım filminin nasıl, ne zaman ve hangi sıklıkla paylaşıldığı çok daha önemli. Bir daha ki sefere de bununla ilgili yazabiliriz.

