Etiketler

, , , ,

Tanıtım Filmi Nasıl Yapılır?

Tanıtım filmi nasıl yapılır sorusuna film kavramı aslında yanlış kullanılıyor, artık Tanıtım Filmi Nasıl Yapılır?tanıtım vidyosu çekiyoruz diye cevap verebiliriz. Neden mi, çünkü film genel anlamıyla pelikül kullanılarak analog kameralar ile çekilen eylemin bir dizi işlemden geçtikten sonraki ismi, artık dijital kameralar kullanıyoruz bu yüzden piksellerden oluşan vidyolar çekiyoruz.

Video çekimi ile film pelikül kalitesini yakalayabiliyor muyuz peki? Şimdilik tam değil, lakin profesyonel bir gözün bile bazen zevkten kamaştığı yüksek çözünürlüklü tanıtım filmi, tanıtım videosu oluşturmakta da zorlanmıyoruz.

Kısaca, tanıtım filmi artık dijital kameralarla yapılıyor. Full Hd görüntü şu an internet bağlantı hızımıza göre en ideal; ama istersek 2K, 2.5K, 4K, 5K, 6K vidyolar da çekebiliyoruz. Tanıtım filmi, tek bir kişi ile bile çekilebilir; lakin ekibin en azından görüntü yönetmeni, yönetmen ve bir asistanla birlikte kurulması hızlı ve güvenli bir iş için çok önemlidir. İdeal bir tanıtım filmi çekimi ve montajı üç teknik grup- ekiple yapılır.
Tanıtım Filmi Çekimi Ekip Sistemi

Tanıtım filmi çekimi; ışık ekibi, görüntü ekibi ve reji ekibiyle yapılır.

Işıkçılar; ışık ve ışık malzemelerin kontrol ve doğru yönlendirilmesini sağlarken, görüntü ekibi ışık yönlendirilmesini ve kameraları kontrol eder. Reji ekibi ise müşterinin tanıtım filmi içerisinde elzem olarak gördüğü ayrıntıları anımsamak ve görüntü ekibini bu konuda directe etmekle sorumludur.

Tanıtım Filmi Kurgu- Montaj Ekibi

Tanıtım filmi çekimi sonrasında hazırlanan ham görüntüler montaj ekibine teslim edilir. Reji ekibinden bir kişi, genellikle filmin yönetmeni, montaj ekibine müşteri brieflerine göre hazırlanmış senaryo kurgusu üzerinden yön verir. Filmin kaba montajı tamamlandıktan sonra, müşteri firma kaba kurguya göre beğenmediği görüntüleri revize edebilir, revizeler tamamlandıktan sonra film, yani vidyo, renk düzenlenmesi ve son ayrıntılar için yeniden montaj ekibine gönderilir. Film burada revizelere göre yeniden değerlendirilir ve vidyo olarak son haline getirilir.

Tanıtım Filmi Metin Yazarlığı

Filmin tüm video kısmı montajı bittiğinde, sıra pazarlama aşamasında yapılan toplantılarda oluşan karmaşık bilgi yığınının son bir kez daha düzenlenmesine artık oldu denilen bir film metni hazırlanmasına gelmiştir. Metin, yaratıcı bir şekilde düzgün bir dil ve imla ile profesyonel metin yazarları tarafından yazılır. Firmanın isteklerine göre ingilizce başta olmak üzere başka dillerde dee metin yazılabilir ya da türkçe ana metnin çevirisi yeminli tercümanlar tarafından sağlanabilir.

Tanıtım Filmi- Seslendirme Ekibi

Hazırlanan metin profesyonel seslendirmenler tarafından istenen dilde seslendirilir. Seslendirme işleminin son revizeye bırakılması elzemdir, çünkü çekilen görüntüler üzerinde yapılacak değişiklikler ses senkronunu bozmakta ve işlem sürecini yavaşlatmaktadır.

Sona Geldik

Seslendirme senkronu yapılmış, istenilen çözünürlükte çıktısı alınarak hazırlanmış film artık hazırdır. Lakin esas reklamcılık bundan sonra başlamaktadır, çünkü tanıtım filmi çekmek değil, bu filmi pazarlamak, paylaşmak ve doğru vidyo bazlı seo çalışması yapmak çok önemlidir.

